
Hydraulische Stuursystemen
-
Ultraflex Slangen voor Hydraulische Stuursystemen 3,5 tot 15 meterVanaf € 174,95 € 144,59
-
Hydraulisch Stuursysteem voor motoren tot 150 PK€ 1.479,00 € 1.222,31
-
Seastar Koppelstang, 635 – 673 mm (TXH06820)€ 709,00 € 585,95
-
Seastar 2.0 stuurpomp opbouw (TXHH5273)€ 999,00 € 825,62
-
Pomp GM2-MRA01€ 899,95 € 743,76
-
Seastar Koppelstang, 747 – 869 mm (TXH06822)€ 829,00 € 685,12
-
Seastar Koppelstang, 676 – 744 mm (TXH06821)€ 699,00 € 577,69
-
Seastar 2.4 stuurpomp opbouw (TXHH5272)€ 989,00 € 817,36
-
Seastar 1.7 stuurpomp opbouw (TXHH5271)€ 609,00 € 503,31
-
Cylinder voor GS41065€ 529,00 € 437,19
-
Cylinder voor GF90BT€ 419,00 € 346,28
-
Pomp GM3-MRA€ 449,00 € 371,07
-
Pomp GM2-MRA03€ 769,00 € 635,54
-
Seastar Hardware Kit, 3 motoren x 2 cilinders (TXHA6806)€ 1.239,00 € 1.023,97
-
Seastar Koppelstang, 871 – 1092 mm (TXH06823)€ 909,00 € 751,24
-
Verbindingsstuk voor HONDA 115/130 PK(GS41067)€ 157,95 € 130,54
[[--SPLIT--]]
Hydraulisch stuursysteem voor boten
Kiezen van een hydraulisch stuursysteem
Het doel is om het hydraulische stuursysteem af te stemmen op de eisen van het schip. Dit is afhankelijk van vier dingen:
- - Type vaartuig (schaven of verplaatsen)
- - Type voortstuwingssysteem in het schip (Buitenboord, Sterndrive, Inboard, etc.)
- - Het aantal motoren of roeren
- - Het totale vermogen van de motoren (kracht)
Kies vervolgens een cilinder die het beste aan deze eisen voldoet. Als de cilinder eenmaal is geselecteerd, is de grootte van de roerpomp vooraf bepaald. De opties die u nog moet specificeren zijn:
- - Het aantal stuurstations
- - Helmconfiguratie (standaard of kantelbare stuurstand)
- - Extra functies zoals stuurautomaten
Voordelen van een hydraulisch stuursysteem
Met een hydraulisch stuursysteem voor boten kunnen schippers met gemak nog grotere ambachten manoeuvreren. De hydraulische besturing bestaat uit drie hoofdcomponenten: een pomp met een geïntegreerd oliereservoir, een ram die op een buitenboord of roer wordt aangesloten en verbindingslijnen om de input van de stuurpomp naar de stuurstang over te brengen.
Door het stuurwiel in beide richtingen te draaien, wordt de olie via de leidingen naar de ram gepompt. Op zijn beurt trekt of duwt het roer, buitenboord of achterboord in de gewenste richting. Het is een vrij eenvoudig systeem dat als vanzelfsprekend wordt beschouwd totdat het gerepareerd moet worden. Routinematig of jaarlijks onderhoud wordt ten minste om de 200 uur of elk seizoen aanbevolen.
Upgrade uw boot met een hydraulisch stuursysteem
Laten we zeggen dat u een oudere buitenboord-aangedreven boot met kabelbesturing bezit en dat u deze wilt uitschakelen voor een hydraulisch systeem. Misschien heeft u net een nieuwe boot gekocht met een oud hydraulisch stuursysteem, maar wilt u het graag upgraden. Onze onderdelen kunnen ook gebruikt worden om een hydraulische besturing te vernieuwen.
Allesmarine kan u helpen bij de aankoop van uw hydraulisch systeem. Van het systeem zelf, tot de afzonderlijke componenten. Wij leveren al onze producten en alles op deze pagina, dus ook hydraulische systemen en onderdelen, met 1 jaar garantie.