Verzenden & Retourneren

Verzenden

Bezorging
Bestellingen bij Allesmarine.nl worden op dezelfde dag verwerkt en verpakt als alle producten uit de bestelling op voorraad zijn. Vervolgens wordt uw bestelling meestal de volgende dag al bezorgd.

Wanneer de bestelling wordt aangeboden en u bent niet thuis, ontvangt u via de mail meer info over waar uw pakket is of u vindt u een verwijzing van de bezorger in uw brievenbus. Uw bestelling wordt nogmaals aangeboden of de bestelling wordt bij uw buren afgeleverd. Het kan ook dat de bezorger het pakket aanbiedt bij het dichtstbijzijnde PostNL / DHL servicepunt. U ontvangt altijd een verwijzing van de bezorger wat er zal gebeuren met uw bestelling.

Als een of meerdere producten uit de bestelling niet voorradig zijn, staat er bij de producten vermeld wat de verwachte levertijd is. We proberen dit zo nauwkeurig mogelijk te vermelden. Doordat wij bijna het gehele assortiment van zowel Mercury / MerCruiser en Yamaha online aanbieden kan de levertijd van enkele producten langer zijn dan u normaal gesproken zou verwachten. Het is namelijk niet mogelijk om de voorraad van deze merken aan onze eigen voorraad te koppelen. Het kan dus zo zijn dat u langer moet wachten op je bestelde producten dan we zouden willen. Indien de levertijd van een product langer is dan staat aangegeven proberen wij binnen 24 uur contact met u op te nemen om dit aan te geven en de alternatieve opties te bespreken.

Verzending van buitenboordmotoren
Als officieel dealer van Mercury waarborgen wij ook de kwaliteit van de motoren. Om deze reden wordt iedere motor geïnspecteerd en getest voordat deze afgeleverd wordt. U hoeft dus alleen nog benzine erin te gooien en varen maar!

Een vaarklaar gemaakte buitenboordmotor kan uiteraard niet met de reguliere post vervoerd worden. Wanneer u een motor online bestelt, wordt er snel contact met u opgenomen over een mogelijke afleverdag. Levertijden variëren ongeveer van 1 dag tot 1 week afhankelijk van wat het verzendadres is.

Verzend-/servicekosten
In Nederland en België zijn de verzend-/servicekosten GRATIS als u een bestelling van meer dan € 150 heeft. Dit geldt voor zakelijke klanten bij een bestelling van meer dan € 200.

Als u onder dit bedrag zit bedragen de verzend-/servicekosten voor adressen binnen Nederland € 6,95. Voor alle overige landen worden de verzendkosten tijdens het afrekenen weergegeven. Wanneer u bij het afrekenen uw land kiest, worden de verzendkosten automatisch aangepast. Verzending buiten de EU is alleen mogelijk op aanvraag.

In enkele gevallen is het product groter of zwaarder dan de toegestane norm, bijvoorbeeld bij een buitenboordmotor. In dit geval komen wij het product zelf bezorgen en worden er (extra) verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten krijgt u te zien tijdens het afrekenen.

Levertijden
Bestellingen die op maandag tot en met vrijdag voor 17:00 besteld zijn en waarvan alle producten in voorraad zijn, worden op dezelfde dag nog door ons verzonden. Op zaterdag geldt dit voor bestellingen die voor 14:00 uur besteld zijn.

Als niet alle producten uit uw bestelling op voorraad zijn, bestellen wij de ontbrekende producten direct voor u. Wanneer we alle producten uit uw bestelling hebben ontvangen, kunnen wij uw bestelling direct verzenden.

Deelleveringen zijn helaas niet mogelijk. De langste levertijd is ook gelijk de verwachte levertijd van uw bestelling. Het is wel mogelijk om tegen betaling van extra verzendkosten de producten die op voorraad zijn eerder te ontvangen.

Wij hanteren de onderstaande twee voorraadstatussen:
1. Op voorraad (aantal stuks) - Voor 17:00 uur besteld, is morgen in huis
2. Verwachte levertijd: [tijdsduur] - Artikel wordt doorgaans binnen de verwachte levertijd geleverd

Het kan helaas wel eens voor komen dat wij of ons systeem een foutje heeft gemaakt. Mocht dit het geval zijn dan zijn onze collega's hier vaak snel bij en zullen wij u een bericht geven over de afwijkende voorraadstatus. Gelukkig hebben wij het grootste deel van ons assortiment op voorraad en kunnen wij het dezelfde dag nog versturen. Ons team doet iedere dag zijn uiterste best om iedereen zo snel mogelijk van het bestelde artikel te voorzien.

Track & Trace en verzendbevestiging
Wanneer uw bestelling is verzonden ontvangt u automatisch een bericht op het door u opgegeven e-mailadres met daarin een verzendbevestiging en een Track & Trace code. Hiermee kunt u gemakkelijk en snel de status van uw bestelling checken op de website van de pakketbezorger.

 

Retourneren
Voorwaarden
  • Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen om te besluiten of u de bestelde onderdelen of artikelen wilt behouden.
  • Het geretourneerde artikel dient in de originele staat, ongebruikt en in de originele verpakking te worden verstuurd.
  • Op elektronica, margegoederen (tweedehands) en op maat gemaakte artikelen, zoals 'per meter' (touw, ankerketting, etc.), zit geen retourrecht.
    Wij nemen geen elektronica retour omdat wij aan de teruggestuurde elektronica niet kunnen beoordelen of men deze ongebruikt terugstuurt. Bij onjuist gebruik van elektronica en/of onjuist aansluiten hiervan kunnen er defecte en/of storingen in ontstaan die wij bij een retour niet kunnen vaststellen/meten. Elektronica is naar zijn aard dus niet retourneerbaar.
  • De in overleg speciaal voor u bestelde onderdelen bij een bepaalde leverancier kunnen niet retour worden gestuurd.
  • Bewaar het afgiftebonnetje met daarop de track & trace code van uw retourzending goed tot wij uw retour ontvangen hebben. Mocht het pakket kwijtraken dan is dit uw bewijs!
  • Kosten voor retourzendingen worden niet vergoed.
  • Zakelijke klanten/bedrijven kunnen zich niet beroepen op de wet koop op afstand. Zakelijke klanten hebben dus geen recht op retour.
  • Geretourneerde artikelen/bestellingen die niet voldoen aan bovenstaande voorwaarden kunnen niet worden behandeld. Stuurt u deze toch op dan kunnen wij deze tegen betaling van verzendkosten weer terug sturen.
Retourprocedure

1.    Lees bovenstaande voorwaarden goed door om na te gaan of u in aanmerking komt voor een retour.
2.    Indien uw retour voldoet aan bovenstaande voorwaarden dan kan u onderstaand formulier downloaden en toevoegen aan uw pakket.

3.    Na het toevoegen van het retourformulier kan u uw pakket verzenden naar onderstaand adres. Verzendkosten vallen voor uw eigen rekening.

       Allesmarine
       t.a.v. Afdeling retouren
       Wieder 35
       1648 GA De Goorn

4.    Zodra wij uw retour in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u zo spoedig mogelijk een bevestiging hiervan. Wij gaan uw retour controleren en verwerken en brengen u op de hoogte van wat er gaat gebeuren.

 

 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »