OMC onderdelen eenvoudig bestellen via Allesmarine.nl?

Het team van Allesmarine.nl doet elke dag weer haar best onze website zo duidelijk mogelijk vorm te geven zodat het voor al onze klanten laagdrempelig bestellen is. Heeft u ideeën hoe het nog eenvoudiger zou kunnen om uw OMC onderdelen te bestellen laat het ons direct weten! Wij van Allesmarine.nl waarderen uw feedback! En omdat wij streven naar perfectie en de aller beste en dus ook makkelijkste website /webshop willen zijn. Wordt er met uw input altijd iets gedaan. Wij doen graag dat stapje extra voor ons klant. Zodat het voor iedereen een toegankelijke webwinkel wordt. Het zoeken naar de juiste OMC onderdelen hebben wij onder verdeeld op deze pagina in het type motorblok wat u heeft. Een OMC 4 cilinder, een OMC 6 cilinder of een OMC 8 cilinder binnenboordmotor / inboard engine. Is het voor u niet helemaal duidelijk hoeveel cilinders uw OMC inboard engine / OMC binnenboordmotor heeft. Tel dan even de bougies ;)

 

De historie van de OMC binnenboordmotor/Sterndrive/Inboard engine line

De OMC sterdrive / inboard motor is geproduceerd vanaf 1962 tot en met 1992. De eerste OMC binnenboordmotoren in 1962 en 1963 waren eigenlijk OMC 80 pk V4 buitenboordmotoren waarvan alleen het motorblok, de kop (de bovenkant) in het ruim van de boot werden geplaatst op een sterndrive. Mocht u voor u inboard engine, OMC onderdelen zoeken van dit bouwjaar? Dan vaart u met een collectes item, en zit u op deze pagina verkeerd ;). Pas in 1964 kwamen de eerste ‘echte’ OMC inboard motoren 4-cilinder inline met maar liefst 110 pk.

 

OMC onderdelen voor sterdrive/staartstukken

De eerste OMC sterdrives worden ook wel de ‘Stringer’ genoemd. Dit had te maken met de manier van monteren onder in de boot. De onderaknt van de boot wordt stringer genoemd in het Engels. De eerste Stringer sterndrive kunnen worden onder verdeeld in 2 groepen de Stringers tot en met 1977. Deze worden de elektrisch geschakelde Stringers genoemd. En de Stringers van 1987 tot en met 1985. Deze modellen worden de mechanisch geschakelde Stringers genoemd. Houdt u hier rekening mee met het zoeken naar de juiste OMC onderdelen. In 1986 kwam OMC met een vernieuwde srendrive de Cobra. Ook deze heeft dus andere OMC onderdelen.

 

OMC 400 serie vs OMC 800 serie met ook op de juiste OMC onderdelen

Alle 1978-1985 OMC Stringers en 1986-1992 OMC Cobra serndrives / staartstukken kunnen ook weer worden onder verdeeld in twee groepen. Met ieder haar eigen OMC onderdelen. Gedurende het begin van de productie van de OMC Stringers stonden de 4 cilinder motoren bekend als de 400 serie en de 6 en 8 cilinder motoren bekend als de 800 serie. Het verschil tussen de 400 en 800 serie zit hem in de OMC onderdelen in het schakel gedeelte. De 400 serie vertanding en de diameter van de OMC onderdelen in het schakelgedeelte is kleiner dan de vertanding en diameter in het schakel gedeelte van de 800 serie. Zoekt u OMC onderdelen? Bekijk dan even goed welke type OMC sterndrive u heeft.

 

OMC onderdelen vergelijkbaar aan outboard parts?

De OMC onderdelen van de binnenboordmotor / inboard 4-cilinder 400 serie sterdrive is vergelijkbaar/compatibel aan OMC onderdelen die gebruikt worden in de staartstukken V4 OMC outboars.  Dit geldt ook voor de OMC onderdelen gebruikt in de inboard V6/V8 800 serie. Deze zijn op hun beurt weer uit te wisselen met de OMC onderdelen uit het staartstuk van de V6 outboard engine.

 

OMC vs Volvo (OMC onderdelen vs andere sterndrive merken)
In 1993 is OMC een samenwerking aan gegaan met Volvo en hebben ze gezamenlijk een hybride sterndrive geproduceerd. Deze sterndrive wordt door OMC verkocht als Cobra en door Volvo verkocht als SX drive. Mocht u OMC onderdelen zoeken voor dit type sterndrive. Dan zijn deze dus gelijk, compatibel en uitwisselbaar met elkaar. In dit type sterndrive staartstuk zijn de beste eigenschappen van beiden gecombineerd. Meer informatie klik hier
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »